In de kou

Foto van Debby die op de grond zit met zwarte labrador Tarka. Ze kijken beide in de camera.

Deel dit bericht met je netwerk!

Klantenservice en klantenbinding is een vak dat helaas niet alle ondernemers beheersen of hun personeel aanleren. Onlangs liet eentje ons in de kou staan.

Donderdag 8 juni 2023

Wij maken regelmatig gebruik van de app Thuisbezorgd.nl. Een van mijn favorieten is een plaatselijk kipbezorgservice, Best of Taste, waarbij mijn standaard bestelling een kipsalade en wat gekruide friet is. Mijn partner heeft geen zin om te koken en zegt: ‘Wat wil jij bestellen?’ We komen uit op mijn favo bezorgrestaurant. Hij bestelt er voor mij een bak Magnum Bint Double Gold Caramel Billionaire 440ml bij.
Even later staat de bezorger voor de deur met onze bestelling. Ik krijg een tas met ons warme eten en los een bak ijs. De laatste stop ik direct in de vriezer. Na het eten, gaat mijn partner naar boven en pak ik mijn bak ijs. Oh, wat heb ik daar zin in. Ik bestel zelden ijs bij een bestelling, omdat ik de prijzen abnormaal hoog vind. Als we het bijbestellen, is het dus extra genieten.
Ik pak de bak en een lepel en ga zitten aan de eettafel. Bij het openmaken van de bak blijft de sterke karamelgeur, die ik verwachtte, uit. Aangezien mijn neus wat loopt door de sterke kruiden van het eten van zojuist, denk ik hier niets van. Met de lepel breek ik de chocolade laag boven op het ijs en met mijn vingers stop ik een stuk chocola in mijn mond. De smaak is echter vreemd. Ik proef iets ligt fruitigs en de chocola smaakt… raar. Ik wijd dit nog steeds aan mijn smaak die nareageert op wat we net hebben gegeten en neem een paar slokken drinken om mijn mond te ontdoen van de resten kruiden en pak de lepel weer. Deze keer steek ik hem in het ijs, dat onder de chocolade toplaag zit. De fruitsmaak is nu overheersend met een nare nootachtige nasmaak. Gatver! Koppig neem ik nog een hapje en laat het deze keer in mijn mond zitten, zodat ik, als een soort ijssommelier, de smaak kan testen. Inderdaad fruitig met nootachtige structuur. Geen grove noten, maar iets fijners.
Wacht eens even. Volgens mij zei mijn partner dat ik ook kon kiezen voor een bak Magnum ijs met hazelnoten. Heeft hij die besteld? Ik vind het echter niet naar hazelnoot smaken. Vaag.
Teleurgesteld doe ik de bak dicht en stop hem terug in de vriezer, waarna ik op zoek ga naar mijn partner. Hij zegt de karamel versie te hebben besteld en checkt het zelfs in de bestelling. Ik haal de bak ijs en laat hem zien. En ja hoor, we hebben het verkeerde gekregen. Zo verkeerd dat hij zelfs niet bij de bestelopties staat. Het is Magnum Double Sunlover, met kokosijs en mango-passievruchtsaus. Vandaar dat ik het zo vies vond! Ik heb een gloedhekel aan kokos.
Voor een verkeerde aflevering van iets dat bijna 8 euro kost, mag je best klagen vind ik, dus we bellen het restaurant. Mijn partner vertelt dat we het verkeerde ijs hebben gekregen. Zonder een woord van excuses vraagt een vrouwenstem of wij hem al open hebben gemaakt. Mijn vriend legt uit dat ik blind ben, en erachter kwam toen ik al aan het eten was.
‘Dan kan ik niets voor u doen. Als hij nog dicht was, hadden we hem omgeruild.’
Ons argument dat het hun fout is helpt niet.
Mijn vriend is er klaar mee en zegt voordat hij ophangt: ‘Ok duidelijk. Dan bestellen we niet meer bij jullie.’

Conclusie

Ik vind het slecht dat een restaurant zo reageert en niet eens sorry zegt voor de gemaakte fout. Voor hetzelfde geld had ik een allergie en was ik ziek geworden. Als je een fout maakt heb je ook de verantwoordelijkheid om die op te lossen. Hoe een ondernemer de fout oplost, is voor mij het belangrijkst.
Het is niet dat wij om de haverklap klagen over bestellingen. Ze hadden dit anders moeten aanpakken vind ik. Ik heb hier nog de hele avond van gebaald. Geen lekker ijs en de hele avond een nare kokossmaak in mijn mond. Ik houd van dit incident dus lettelrijke een nare nasmaak over.

En jij?

Op welke fout heb jij een ondernemer moeten aanspreken en hoe loste hij de fout op?

Nooit meer een Tikje Anders blog missen?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuwe Tikje Anders blogs. Vul je e-mailadres in in het invoerveld onderaan deze pagina en druk op de knop ‘Abonneren’. Of kijk hier voor meer info.
Volg Tikje Anders ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Deel dit bericht met je netwerk!

1 gedachte over “In de kou

  1. Nee dit is geen klantvriendelijke service. Ik zou daar ook niet meer bestellen. Klant kwijt. Erg dom van ze.

Laat hieronder jouw reactie achter op bovenstaande blog

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.